Thursday, October 21, 2010

keje!

1.10.2010


aku dah bekerjaye skarang..lps je pkul 12 dan menandekan yg tarikh tu sah 1.10.2010
maka aku dah jadi sebagai pekeje tetap..di kedai mummy ku yg tecinta

9:00 pagi..
wahh arini aku semangat nk bgun pagi..bese la ari petame an..hahha
aku dah siap sedia untuk ke satu destination yg paling bez lam idop aku..
hahhaha...NOW! aku dah full time..before ni hanyelah part time di kedai cik umi..
skang aku lah bakal jutawan pengganti sosilawati..(brangan je,ta de la sampai tahap jutawan an)
tapi doa-doa kan la eh smoge aku bejaye lam bidang ni..
you all sume nk taw kt mane i bekeje??

hah kat sni laa kedai aku..
yang beralamat 27,jalan sri selayang,taman sri selayang btu caves!

hah ni la pekerje2 kat umie cakes house! yg tengah tu my owner..
my mom yg seporting abeh! lap u mom!
jgn lah anda sume bepikir ni pun pekerje di umi cakes house..
begitu ramai pekerja!wahh lau cmni ta byk kje ah..sume goyang kaki..hahhaha..
sume ni juz nk meramaikan keadaan je..ni sebahagian dari family aku,sdare mare tok nek sume ade laa..

muke innocent je taw..hahha
pagi2 semangat nk g kje..before g kje,mintak izin suami tuk keluar
dari umah tuk ke kje..
said to MR KERENGGA:mownink! abg bby g kje dulu taw
kerengga:mownink! haha..itu je yg die akan reply every mownink..
next msj:bby abg g klas dulu taw..hahha 

so selepas si suami dan si isteri ni dah mintak izin..masing2 mlangkah ke destinasi yg hendak di tuju.

sebelum masok kje snap2 ah pe yg ptot dulu bab lau da msok kedai ta ley nk begambar sgt..
hahhha t mummy ku bising!!

10:00 pagi

-amek menyapu then sapu 1 kedai kasi licin,kasi bekilat
-amek mop plak nk buang daki-daki yg ade kt lantai
-pastuh.kje aku hah bemule lah dengan amek bowl! nk wat ROTI!!
-operasi pon bermula...

11:00 pagi

-start menggetel roti,men geli2 dulu ngn roti yg berukuran 55gram
-membentukkan roti sedemikian rupe dan mempelbagaikan jenis roti2 yg ade..
-patu msokkan ky dalam chiller..



12:00 tgah hari
-em angkat kaki g chiller amek cake plak..


hah tgok tu..rajin an aku ni..hahha


lau nk order dtg la umie cakes house..
kek barbie..
ni chiller cake



3:00 petang

-aku smbung wat roti balik..
-ulang alik g oven,bakar sume2 roti yg ade..


taraaaa..!
ooyeeaahhh roti aku da siap..

antare roti2 yg tepilih masok lam blog aku ni..hahha
hah ade lagi...

ehhh aku pon ade skali..??hahhha
dah beh kje tu melepak la jap ngn my mom..
ank dan mak..mane ag comel?
hhahahah

tu baru kisah roti...haaaa
skang aku nk cte len plak..

4:00 petang
-skang tugas aku plak kne siap kan CUPCAKES..

hah ni die cup cakes yg aku wat..


ni lah hasil die..hahha sakai!



ni lah keje aku setiap hari..
lepas tu kne pack ag..
see my daddy!
die la sumber inspirasi saye..hahha
bangge uh dapat pack cup cakes with him..sambil ditemani with laki tercinta MR KERENGGA!
walaupon kami jauh,die tetap bg semangat tuk aku g kje ari2..
lagi2 die olweyz text aku time kje ag ah smangat aku nk wat kje..hahha thankz abg!

"baby olweyz dihati abg.."
wahhh alangkah romantik nye lau kerengga ckp cmtu..hahha
miss u so much!










2 comments: